16 Mayıs 2012 Çarşamba

o yaz birşeyleri yitirmiştik


'‘O yaz bir şeyleri yitirmiştik, şehir sıcak, sokaklar her zamankinden daha tenhaydı sanki.
Bir gece iki adam gelip seni sordu, düzgün elleri, iyi takım elbiseleri vardı, normal gibi yani, çok film izlediğim için yerini söylememeyi tercih ettim. Israr etmediler. Kibarca selam verip gittiler. Masaya kalamar sipariş ettik sonra birer tek daha içtik. Yanımda Orhan vardı. Masadaki kadehlere, çatallara, yarım kalan kalamara ve ellerime hiçbirşey’ e bakar gibi bakıyordu. Sonunda sarhoş oldu, aşık oldu, sus pus oldu, Orhan o gece bir tuhaf oldu.

Gece böyle, anason ile kamusal telaşlarım arasında geçti gitti.

Sabah zilin sesine uyandım, küfür, baygınlık, az önce’ den kalmalık, mutsuzluk ve anlamsız bir huzur duygusuyla kapıyı açtım. Gelen Orhan’ dan başkası olamazdı, kimse bir merdiveni onun kadar özgüven dolu adımlayamazdı.

‘Sikerim böyle hikayeyi’ dedi. Kapıyı açık bırakıp içeri yürüdüm, masanın üzerinden sigara paketini aldım, bir tane kendim için bir tane de Orhan için yaktım. ‘Ben sigara içiyor muyum abi?’ dedi, ‘içmiyor musun’ dedim. ‘ayıp olmasın diye içiyorum’ deyip sol elimdeki sigarayı aldı.''

msd-yaz 2012
* Yakı  isimli hikayeden



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder